Vuoden kasvattaja

Taisto Rautiaista palkitsemassa Suomenhevosliiton hallituksen puheenjohtaja Timo Ryynänen (vas.) ja varapuheenjohtaja Erkki Saario. Kuva Satu Pitkänen

Suomenhevosliitto palkitsi perinteisesti Kuopion kuninkuusraveissa myös Vuoden kasvattajan. Kasvattajapalkinto on erittäin arvostettu tunnustus ja se jää ikuisiksi ajoiksi historiankirjoihin, osoituksena muun muassa siitä, että myöskään kuninkuusraveja ei ajettaisi ilman laadukasta ja pitkäjänteistä kasvatustoimintaa.

Tämän vuoden kasvattajan  tuotoksia  ovat  eri vuosikymmeniltä mm: V.R. Vinki, Rasavilli, Joiheri  ja SE-ravurit  Tähen Ponkaus,  Tähen Topelius  ja Rapin Aatos (kasvattajana Mari Rautiainen). Vuoden kasvattaja ansaitusti on siis Taisto Rautiainen Rääkkylästä, onneksi olkoon!

Valintaan vaikuttaneita tekijöitä:

• laadukasta kasvatustoimintaa, joka jatkuu sukupolvelta toiselle
  • toiminnassa on arvostettu hevosen hyvinvointia
  • varsoista on kehittynyt erinomaisesti  pärjääviä ravureita

Kasvattajan tekee menestyneeksi hyvät valinnat:   hyvän emätamman hankkiminen ja onnistuneet orivalinnat. Ja kaiken kruunaa hyvä varsan ostaja, joka mahdollistaa lahjakkaalle varsalle oikeanlaisen opetuksen  ja valmentautumisen kilpahevoseksi.