Tallivierailut

Suomenhevosliitto aloitti keväällä 2015 tallivierailut, joiden tarkoituksena on tuoda sekä uusia että vanhoja harrastajia suomenhevosen luo ruohonjuuritasolle, talleille. Tallivierailuilla on tarkoitus päästä lähelle hevosia, tartuttaa innostusta ja samalla puhua ajankohtaisista ja vanhoistakin asioista suomenhevosen ympäriltä; suvuista, valmennuksesta, kasvatuksesta, kilpailutoiminnasta, historiasta, muistoista ja nykypäivästä.

Tallivierailut ovat maksuttomia, mukavan yhdessäolon ja kohtaamisen hetkiä. Tallivierailujen idean saa jokainen innokas napata ja levittää eteenpäin! Neuvoja ja vinkkejä järjestämiseen sekä taustatukea saa Suomenhevosliiton hallituksen jäseniltä.

Keväälle 2015 on sovittu seuraavat tallivierailut:

Terho Rautiainen, Kangasniemi

Laakin talli, Antti Turunen, Rääkkylä

Tallivierailu Sivolan tilalle 5.4.2015

20150405_132610

Ensimmäinen tallivierailu tehtiin 5.4.2015 Antti ja Heikki Parviaisen isännöimälle Sivolan tilalle Kajaaniin. Ohessa kuvia ja tunnelmia paikan päältä.

”Suomenhevosliiton tallivierailukiertue käynnistyi tänään Sivolan tilalla ja Parviaisen perheelle haluammekin isot kiitokset osoittaa. :) Paikalla oli yli 20 vierasta, ja tallilla nähtiin myös aatelistoa: I.P. Vipotiina, joka kuvassakin ansaitusti ottaa tyynesti vastaan vieraiden ihailut. :) Tässähän tämä hevosurheilun sydän on – kokoonnutaan yhteen, keskustellaan, ideoidaan, nauretaan, katsotaan hienoja hevosia ja tutustutaan, ystävystytäänkin. :) Hevoset tuovat myös ihmiset yhteen.
Tänään oli puhetta monen muun ohessa myös asioiden kehittämisestä:

– Kilpailutoimintaan parannusta, vähintään 4 sarjaa suomenhevosille per. ravit
– Suomenhevoslähdöt ovat erittäin arvostettuja raveissa.
– emälinjat ovat kasvatuksessa tärkeitä
– varsan opetus yksivuotiskeväällä
– kaksivuotiaana ajot jatkuvat, paljon valjastuksia, lyhyitä lenkkejä
– kaikkein tärkeintä on, että hevosen mieli pysyy virkeänä ja hevonen antaa aina iloisena tarhasta kiinni